مدیرعامل مخابرات ایران: افزایش هزینه نگهداری و کاهش درآمد علت اصلی است
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه سود خالص این شرکت ۹۲ درصد و درآمد عملیاتی آن ۷۳ درصد کاهش یافته، دلیل اصلی قیمت ثابت ۲۰ هزار تومانی بر روی تعرفه مشترکان را افزایش ۸۶ درصدی هزینههای نگهداری و کاهش درآمد عنوان کرد. ، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در نشست خبری که امروز دوشنبه
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه سود خالص این شرکت ۹۲ درصد و درآمد عملیاتی آن ۷۳ درصد کاهش یافته، دلیل اصلی قیمت ثابت ۲۰ هزار تومانی بر روی تعرفه مشترکان را افزایش ۸۶ درصدی هزینههای نگهداری و کاهش درآمد عنوان کرد.
، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در نشست خبری که امروز دوشنبه هشتم اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد، با بیان اینکه از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ به مدت ۱۰ سال تغییراتی در بحث درآمد مادر تلفن ثابت به وجود آمد، گفت: در سال ۱۳۹۰ مبلغ ۲۶۰۰ میلیارد تومان از طریق مکالمات صوتی این شرکت درآمد به دست آورد که در سال ۱۴۰۰ این درآمد با کاهشی حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان به ۱۴۷۲ میلیارد تومان رسید.
وی اعلام کرد طی ۱۰ سال اخیر، سود خالص این شرکت ۹۲ درصد و درآمد عملیاتی آن ۷۳ درصد کاهش یافته است. همچنین ۸۶ درصد درآمدهای شرکت مخابرات را هزینه نیروی انسانی تشکیل میدهد. این رقم در میان اپراتورهای مطرح دنیا حدود ۱۰ درصد است.
مجید سلطانی با بیان اینکه مشترکین تلفن ثابت در سال ۱۳۹۰ تعداد ۲۵ میلیون نفر بودهاند و در سال ۱۴۰۰ این رقم به ۳۰ میلیون مشترک رسید، اظهار کرد: علیرغم رشد ۹ و ۲۹ دهم درصدی افزایش مشترکان، کاهشی در بحث شبکه و نگهداری شبکه سراسر کشور در این مدت نداشتیم بلکه توسعه شبکه را همچنان در دستور کار خود قرار داده ایم.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران افزود: ثابت ماندن تعرفه خدمات شرکت مخابرات ایران در طول سالیان گذشته منجر به زیانده شدن این شرکت شده است، به طوری که در سال مالی ۱۴۰۰ زیان مخابرات از ۲ هزار میلیارد تومان عبور کرده است. مصوباتی مانند همکدسازی در سال ۱۳۹۴ در دستور کار دولت قرار گرفت تا این زیان جبران شود، اما اجرا نشد و موجبات کاهش درآمد و وضعیت درآمدی کنونی این شرکت را فراهم آورد.
سلطانی با اشاره به شاخصهای مشخص کننده هزینه ها در کشور، گفت: تورم اعلامی بانک مرکزی و سازمان آمار به همراه افزایش حداقل حقوق کارگران براساس اعلام مصوبات شورای عالی کار و افزایش هزینههای ارزی – ریالی از جمله مواردی است که در هزینهها مدنظر قرار میگیرد. براساس تورم اعلام بانک مرکزی در مدت ۱۰ سال فوق هزینه های این شرکت ۱۴/۳۵ درصد، براساس مرکز آمار ۱۴/۵۱ درصد و نسبت به افزایش حداقل حقوق ۱۲/۶۵ درصد افزایش پیدا کرده است. درآمد مورد انتظار از این شرکت در سال ۱۴۰۱ نسبت به افزایش نرخ ارز ۳۱/۹ درصد بیشتر شده است. جمع درآمد مورد انتظار در سال ۱۴۰۱ نسبت به افزایش هزینه ها ۲۲ برابر شده است.
وی با بیان اینکه ۱۲۰۰ میلیارد تومان درآمد شرکت مخابرات ایران در مدت ۱۰ سال تا ۱۴۰۰ کاهش داشته، تصریح کرد: با این وجود هزینهها به صورت ۱۲ برابری افزایش پیدا کرده است. اگر بخواهیم همان درآمد سال ۱۳۹۰ را حفظ کنیم حدودا ۹۴ هزار و ۸۰۰ تومان به ازای هر خط تلفن ثابت باید نسبت به هر مشترک هزینهها اضافه شود تا به آن درآمد سال ۹۰ برسیم.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران مبلغ ثابت ۲۰ هزار تومان بر روی تلفن ثابت را هزینه حداقل نگهداری عنوان کرد و افزود: در شورای رقابت مصوب شد تا مبلغی را با عنوان هزینه حداقل نگهداری یک خط تلفن در نظر گرفته شود. ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان در آذر ۱۴۰۰ در کمیسیون تنظیم مقررات اعلام شد که بعد ستاد تنظیم ابلاغ و این شرکت اجرا کرد میانگین مازاد هزینهها بوده است. در سراسر کشور ۱۰ هزار سوئیچ درحال کار است که مشترکین انتظار کار بهینه و سریع در تعمیرات و نگهداری را دارند. این یک مدل استاندارد در دنیا است که شارژ ثابت گرفته بشود، چرا که هزینه نگهداری بالا میباشد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0